søndag den 1. september 2013

Opgradering af puslebord :-)

Da vi flyttede ud i vores lille hus her i Klarup, skiftede vi Silas fine store puslebord ud med 2 små. Ja man skulle jo tro et større hus ville give mere plads, men sandheden er at inde på Silas værelse fyldte puslebordet næsten det hele og var lidt unødvendigt da vi fik et skab til alt hans tøj mv.

Vi købte derfor det billigste bord i IKEA.


Nu hvor vi venter lillesøster har jeg overvejet meget hvordan jeg kunne gøre dette puslebord mere funktionelt. Sandheden er det jo ikke ligefrem er flot og funktionelt kan man heller ikke kalde det, det fungere til det, det er skabt til men så heller ikke mere. Jeg savner i hvert fald muligheden for struktureret opbevaring og ikke bare den slags man kan klare med kasser.

Først var min plan at skjule det rod som hylden oftest bliver til med noget stofbeklædning på siderne af bordet. Den ene side kunne med fordel laves sådan at der ville være nogle lommer til fx suttesnor, børste, termometer, futter mm. Men det har ikke helt kunne tilfredsstille mig.


Forleden var vi igen en tur i IKEA, hvor jeg så hvad jeg troede skulle være min ultimative redning.




Hvis denne kunne stå mellem overpladen og hylden så havde man den ultimative skuffeløsning til puslebordet. jeg tænker stadig jeg vil sy nogle sider til puslebordet sådan at det bliver mere lukket og giver en fornemmelse af at det er meningen at det skal se sådan ud.

Meget euforisk skyndte jeg mig hjem for at måle og til min store skuffelse finde ud af at det "kun" er 54cm mellem pladen og hylden :-(

Nu giver jeg jo ikke op så let og slet ikke bare fordi jeg får lidt modvind ;-) Jeg har været ved at se meget godt efter hvordan puslebordet er sat sammen og jeg tror faktisk at man forholdsvis let (med det rigtige værktøj) kan flytte hylden lidt ned således trådkurvene kan stå på hylden. Så farmand er naturligvis sat på sagen :-)

Der er kommet godt nyt fra Skanderborg, det er nemlig lykkedes at flytte hylden og sågar skrue det hele fast ;-) 



Første puslebord har fundet vejen hjem til Klarup og nu er det blevet tid til at samle. 



Et rigtig godt resultat som jeg faktisk er stolt af at kunne sige det er helt 100% min ide ;-) Da det kom på plads i badeværelset nedenunder kom det til at se således ud.



Nu var den oprindelige plan jo egentlig at begge pusleborde skulle males hvide og betrækkes med stof på siderne, jeg er dog ikke helt sikker på det er nødvendigt at gøre. Hele fidusen ved at lave puslebordet i stueetagen om var netop at skabe mere plads og rumlighed og det syntes jeg er lykkedes.

Nu er puslebord nr 2 sendt til Skanderborg og dette holder jeg fast i at der skal laves stof på siderne, ikke mindst fordi jeg faktisk har købt stoffet ;-)

Jeg har købt helt almindeligt lagen lærred i lilla som jeg regner med skal danne siderne på puslebordet.




Jeg har købt nogle metal ringe til at sætte i således de kan sættes fast på puslebordet over et søm eller en skrue og derved let kan tages af hvis de bliver beskidte.

Jeg kunne tænke mig at lave den ene side sådan at den havde nogle åbne lommer til opbevaring af forskellige ting fx. kam, sutter, termometer og andre småting.

Jeg skal nok lige lave et indlæg mere når jeg har lavet puslebord nr 2 færdig så i kan se resultatet.

1 kommentar: